You are here:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Tesla Model S Plaid zvanično stupio na scenu kao „najbrži“ serijski automobil na svetu

Pre nekoliko sati, u SAD je skinut veo s Tesla Modela S Plaid.

Na scenu je upravo stupio najbrži serijski električni automobil konstruisan do sada, ne računajući naravno Rimac Neveru. Plaid Model S je zapravo naredni korak u evoluciji, nasleđujući Ludicrous, i finalna je performantna varijanta Modela S, budući da je Plaid+ otkazan.

Tesla je prethodno objavio kompletne specifikacije i detalje vezane za Model S Plaid, tako da u suštini znamo o čemu se radi.

Enterijer

Dugo (i željno) očekivana restilizacija Modela S je konačno pristigla, a najradikalnije izmene se tiču upravo enterijera. Osveženi primerak jasno gravitira po pitanju stajlinga Modelu 3 i Modelu Y, mada je „odsečeni“ volan možda neočekivana solucija. Unutrašnjost izgleda čistije, dok je masivni centralni ekran više u skladu s novijim modelima Tesle.

Zadnji deo Modela S sada sadrži ekran, što je dobrodošla akvizicija, a što se ostalih promena tiče, one nisu tako uočljive.

Spoljašnjost

Karoserija automobila u velikoj meri izgleda poput Plaid verzija Modela S koji su spaženi na testnim stazama. U osnovi, spoljni izgled je nešto više sportski orijentisan, spremniji za „akciju“.

Pogonski sistem i performanse

Tesla kaže da će Plaid zameniti Performance, tako da će se umesto njega naći na poziciji najbrže verzije S linije, dok će Performance model biti ukinut.

S aspekta performansi, Tesla ističe da promene koje donosi Model S Plaid podrazumevaju nov pogonski sklop, uključujući baterijske module, pakete i pogonske jedinice. Tesla takođe kaže da Model S i Model X sada poseduju tehnologiju motora sličnu Modelu 3 i Modelu Y, što Modelu S obezbeđuje da obavi višestruke sprintove bez problema.

U američkoj kompaniji  kažu da će Plaid od 0 do 96 km/h ubrzavati za 1,99 sekundi, kao i da četvrt milje pokriva za 9,3 sekunde, što ga čini bržim od Bugatti Chirona (ali ne i Rimac Nevere).

Specifikacije

  1. 0-96 km/h – 1,99 sekundi
  2. 1040 ks
  3. Tri visokoperformantne pogonske jedinice
  4. Diskovi presvučeni ugljeničnim vlaknima
  5. Vektorisanje obrtnog momenta

Promene za 2021.

Audio i multimedija

  • Premijum audio sistem s 22 zvučnika sa sistemom poništavanja buke
  • Multimedijalno prenošenje muzike preko Bluetooth veze preko više uređaja
  • Centralni displej od 17 inča, 12,3-inčni vozački displej i 8-inčni sekundarni displej
  • Kompjuter za „gejming“ s 10 teraflopa moći procesuiranja
  • Kompatibilnost s bežičnim kontrolerom

Komfor

  • Grejanje sedišta za sve putnike, grejanje obruča volana i vetrobrana
  • Ventilisana prednja sedišta
  • Trozonski Airwave klima uređaj
  • HEPA sistem filtracije vazduha
  • Individualizacija vozačkih profila s automatskim sistemom lakog ulaska i izlaska
  • Ambijentalno svetlo
  • Zatamljeni panoramski krov
  • Zaštita od ultraljubičaste i infracrvene svetlosti na svim staklima

Pogodnosti

  • Prednja centralna konzola s kliznim držačima za čaše i prostorom za odlaganje
  • Centralni naslon za ruke na zadnjim sedištima s integrisanim boksovima za odlaganje stvari i bežičnim punjenjem
  • Automatsko otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika
  • Automatski zatamnjujući i sklapajući spoljni retrovizori sa sistemom grejanja
  • Bežično i brzo USB-C punjenje dostupno svakom putniku
  • Automatsko otvaranje garaže sinhronizovano s lokacijom

Premijum konektivnost

  • Vizuelizacija saobraćaja uživo
  • Satelitske mape
  • Video striming s pristupom Netflixu, Huluu, YouTubeu, Twitchu itd
  • Karaoke
  • Muzički striming
  • Internet pretraživač.

Izvor:Vrele Gume