You are here:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Lexus NX (2021.) prvi „plug-in“ hibrid japanske premijum marke

Lexus je lansirao drugu generaciju NX krosovera, koji pristiže u „plug-in“ hibridnom izdanju s 306 ks, novim dizajnom kabinskog prostora i evolucijom stajlinga karoserije.

Nova iteracija Lexusovog najbolje prodavanog modela u Evropi pristiže ubrzo nakon najave japanske marke da će pojačati napore u oblasti elektrifikacije s 10 novih hibrida, PHEV i čisto električnih modela do 2025.

Novi NX je ključni element ove ofanzive, i to u formi 450h+. Reč je o prvom „plug-in“ hibridnom modelu Lexusa, opremljenim tehnologijom matične Toyote.

NX 450h+ koristi istu benzinsko-električnu postavku kao i bliski „rođak“ Toyota RAV4 i Suzuki Across. Reč je o kombinaciji 2,5-litarskog atmosferskog motora sa 185 ks i elektromotora od 183 ks na prednjoj, odnosno 55 ks na zadnjoj osovini. Dakle postavka pogona je na sve točkove, a sprint do „stotke“ traje nešto preko 6 sekundi.

S elektromotorima koji crpe energiju iz 18,1-kilovatne litijum-jonske baterije, NX 450+ čisto na električni pogon može da pređe 64 kilometra, pri brzini do 135 km/h. Kada se baterija iscrpi, sistem funkcioniše kao konvencionalan Lexusov hibrid, za koji kompanija kaže da je 20 odsto efikasniji od rivalskih PHEV SUV-a.

Generalno, Lexus procenjuje emisiju CO2 na 40 g/km, dok nominalna potrošnja goriva iznosi 3 litra benzina na 100 pređenih kilometara.

Druga dostupna varijanta NX-a će biti evolucija NX 350h hibrida, koja bi trebalo da bude 22 odsto snažnija, emituje 10 odsto manje ugljen-dioksida i 15 odsto brža u odnosu na odlazeći model. Elektrifikovani 2,5-litarski četvorocilindraš šalje 242 ks ili na prednju ili opciono na obe osovine, pružajući ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za 7,7 sekundi.

S 20 milimetara nižom tačkom težišta, širim tragom točkova i boljim rasporedom mase nego ranije, u Lexusu kažu da će NX isporučivati karakteristične vozne karakteristike automobila ove japanske marke.

Novi materijali karoserije i tehnike zavarivanja donose bolju krutost školjke, s tim što su profesionalni trkački vozači bili uključeni u razvojni proces, posebno na planu ubrzanja i odziva kočnica.

Enterijer je u potpunosti redizajniran, tako da je NX prvi Lexusov model koji može da se pohvali „Tazuna“ dizajnom kokpita, prvi put predstavljenog 2019. s radikalnim LF-30 konceptom.

S fokusom na „pružanje direktne, intuitivne kontrole nad vozilom“, NX-ov cilj je da promoviše samouverenost i upotrebljivost. Osnovnim funkcijama se upravlja putem na dodir osetljivih dugmića na volanu, dok je armaturna tabla iskošena prema vozačkoj poziciji radi poboljšane dostupnosti i preglednosti kontrolnih jedinica.

Za novi opcioni displej od 14 inča (standardan je dijagonale 9,8 inča) kaže se da je među najvećim u segmentu, a podržava ga CPU koji je 3,6 puta brži od onog u odlazećem NX-u. Operativni sistem je takođe potpuno nov.

Lexus tvrdi da novi NX donosi poboljšanja na planu prostranosti, komfora i kvaliteta, zahvaljujući „visokokvalitetnim materijalima“ i novim funkcijama poput elektronskog oslobađanja vrata, personalizovane dobrodošlice putem svetlosne sekvence i daljinske klimatizacije kabine pre vožnje uz pomoć Lexus Link aplikacije.

Cene će biti objavljene nakon leta, da bi novi NX u prodajne salone u Evropi pristigao krajem godine. Očekivana početna cena je oko 40.000 evra.

Izvor:Vrele Gume