You are here:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Mazda će do 2025. lansirati tri električna i pet Plug-in Hybrid modela

Mazda MX-30

Mazda je još jedan u nizu proizvođača automobila koji je objavio planove za elektrifikaciju svoje palete modela na dugom putu ka postizanju ugljenične neutralnosti do 2050. godine.

Za to će biti potrebna velika ulaganja kako bi se postepeno povukao motor sa unutrašnjim sagorevanjem i na kraju ponudio samo električni pogon.

U međuvremenu, ova japanska marka će u  narednim godinama predstaviti puno elektrifikovanih modela. Između 2022. i 2025. biće lansirano najmanje pet hibridnih vozila, zajedno sa pet priključnih hibrida i tri čisto električna automobila. Ovi proizvodi će u velikoj meri ciljati domaće tržište Japana, kao i Evropu, Sjedinjene Države, Kinu i region ASEAN (Asocijacija država jugoistočne Azije).

Blago hibridni pogonski sklopovi, koji su već dostupni za pojedine modele, nastaviće da se nude kao ulazna tačka u elektrifikovanu Mazdinu liniju.

SKYACTIV EV Scalable Architecture je zvanično ime onog što će biti prva Mazdina platforma posvećena električnim vozilima. Biće predstavljena na serijskom modelu 2025. godine i poslužiće kao osnova za nekoliko vozila različitih veličina i stilova karoserije predviđenih za izlazak na tržište do kraja decenije.

Mazda EV

Imajmo takođe na umu da se rotacioni motor zaista vraća, ali ne za sportski automobil. Umesto toga, služiće za produženje dometa u MX-30, crossoveru koji je u početku lansiran kao EV, pre nego što je Mazda dodala hibridnu verziju na nekim tržištima. Kompanija procenjuje da će cela njena linija imati neki oblik elektrifikacije do 2030. godine, kada se predviđa da će četvrtina njenih proizvoda činiti električna vozila.

Pored zauzete agende elektrifikacije, ovaj relativno mali proizvođač automobila takođe radi na naprednijem sistemu autonomne vožnje. Nazvan „Mazda Co-Pilot Concept“, premijerno će se predstaviti u sledećoj generaciji velikih automobila 2022. godine, verovatno u automobilima sa pogonom na zadnje točkove koji treba da koriste šestocilindrične motore. Naprednije verzije sistema će u svakom trenutku nadgledati stanje vozača da bi automatski aktivirale sistem autonomne vožnje ako vozač više ne može da bezbedno kontroliše vozilo. Automobil će sam kočiti pre nego što se zaustavi na tački gde će to biti bezbedno, a pozvaće i hitnu pomoć.

Izvor: Autoblog.rs