You are here:

Toyota i Lexus predstavili 15 EV modela među kojima su i sportski

Toyotinu objavu o budućim električnim automobilima mnogi verovatno nisu očekivali, ali ona je tu, pred nama.

Glavnokomandujući u japanskom gigantu, Akio Tojoda, najavio je ni manje ni više nego 15 novih elektromobila u više tržišnih segmenata, uključujući sportske modele s Toyotinim i Lexusovim oznakama. Da li plavi SUV s leve strane naslednik FJ Cruisera? Jeste.

Šef Toyote je započeo izlaganje već predstavljenim bZ4X, pre nego što se orijentisao na električni kompaktni krosover do njega. Srećom, generička bZ oznaka će biti promenjena kod serijske verzije, dok će „kupeovska“ linija krova i dvotonski finiš biti zadržani.

Tojoda je naglasio da dotično vozilo ima „prelepu siluetu“, s dizajnom koji prosto poziva na vožnju, nešto poput čisto električnog C-HR-a, rekli bismo.

Malo crveno vozilo je urbani krosover s enterijerom „dizajniranom s Evropom i Japanom na umu“. Uz izuzetak bZ4X-a, svi koncepti na sceni su posedovali zatamnjena vetrobranska stakla, što sugeriše da Toyota nije bila spremna da otkrije njihove enterijere. Isto važi za sedan srednje veličine, koji nosi oznaku „bZ SDN“ i koji je šef Toyote okarakterisao kao idealan da bude prvi automobil.

Zatim, tu je veliki bZ SUV, dovoljno gabaritan da ugosti tri reda sedišta, uz Lexusov ekvivalent. Biće pozicioniran iznad bZ4X-a, kao peti član Toyotine novoformirane porodice posebnih električnih vozila u okviru Beyond Zero portfolija.

Konferencija se nastavila pregledom Lexusa RZ, luksuzne alternative Toyote bZ4X, da bi u fokus došlo nešto daleko uzbudljivije – sportski automobil. Niski kupe s dramatično iskošenim krovom je zapravo dvosed, razvijen tako da ugosti baterije u čvrstom stanju. Iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava u okviru dve sekunde i može jednim punjenjem da prevali 700 kilometara.

Ono što je takođe interesantno je da je Tojoda izjavio da će ovaj automobil imati „tajni začin“, zahvaljujući ekspertizi stečenoj tokom razvoja LFA ikone. Na oficijelnoj fotografiji koja prikazuje Lexusovu EV ponudu, takođe može da se uoči električni kabriolet četvorosed, kao i atraktivni karavan.

Toyota je čak predstavila električni kamionet s Tacoma „vibrom“, kojem se pridružuje FJ Cruiser za novu eru. Nakon svega, čak poseduje istu plavu nijansu kao kutijasti terenac, da ne govorimo o činjenici da se zove „Compact Cruiser EV“.

Konferencija se nastavila kratkim uvidom u Small SUV EV, Crossover EV i obećavajući sportski dvosed s uklonjivim „targa“ krovom.

Grupu zaokružuju dva mala vozila, poznata kao Mid Box i Micro Box, a zapravo se radi o transportnim i dostavnim vozilima za gradsku upotrebu.

U povezanim vestima, Toyota i Lexus imaju za cilj da postignu globalnu prodaju od 3,5 miliona baterijski pogonjenih vozila. Da bi to ostvario, ovaj tandem će uvesti 30 električnih vozila u ponudu do kraja ove dekade, zahvaljujući investiciji od 35 milijardi dolara. Premijum divizija će postati čisto električna u Evropi, SAD i Kini do 2030., kada planira da dostigne prodaju od milion elektromobila godišnje. Lexus će 2035. postati čisto električan globalni brend, a obe kompanije će u međuvremenu ostvariti ugljeničnu neutralnost u svojim fabrikama.

Izvor:Vrele Gume